Att vara kund hos oss
Som kund hos Home Again är det några saker du behöver känna till. För din bekvämlighet har vi valt att sammanfatta och / eller länka till de viktigaste delarna på denna sidan så att du hittar rätt.
STÄDBONNEMANG
Vi erbjuder dig ett städabonnemang med sk veckostädning, läs mer här om vad det innebär.
PROVSTÄDNING
Vi utför en provstädning där du betalar ordinarie städtaxa per timme. Du går igenom med Home Again hur du vill ha det, speciellt om du vill ha någon extratjänst utförd. Eftersom det är svårt att veta i förväg hur mycket tid som krävs för att städa just ditt hem så städar vi helt enkelt tills det är klart, dock minst 4 timmar. Tänk på att provstädningen tar längre tid än vanligt i och med att städaren / städerskan inte ännu är van vid ditt hem.
STÄDMATERIAL / RENGÖRINGSMEDEL
Läs mer här om vad vi vill att du har hemma när vi kommer.
DIN HOME AGAIN PERSONAL
Det är alltid samma Home Again person som städar ditt hem. Om den ordinarie Home Again person är sjuk kommer vi att göra vårt yttersta för att antingen boka in en vikarie på din vanliga tid, eller boka in din ordinarie Home Again person alt en vikarie någon annan dag.
PRISER
Läs mer om våra priser här.
NYCKLAR & SÄKERHET
I samband med nyanställningar begär vi bl a alltid utdrag från Polisens belastningsregister och all personal skriver på ett sekretessavtal för din trygghet.
Vi har rutiner för nyckelhantering, och följer rekommendationerna från Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF).
Vi har ansvarsförsäkring.
BETALNING
Du betalar i efterhand via e-faktura eller pappersfaktura. För den senare tillkommer 20 kr i faktureringsavgift per utskickad faktura.
REKLAMATION
Oberoende av vilken skada som inträffar bör skadan rapporteras snarast efter att du kommit hem den dag då städningen blivit utförd. Skador som rapporteras senare än 10 dagar efter själva händelsen kommer inte beaktas.
AVBOKNING
Avbokning ska ske senast 3 arbetsdagar före städtillfället, i annat fall debiteras städningen enligt ordinarie taxa.